2024/10/04 更新

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ハズウエル クリストフアー ガレス
HASWELL CHRISTOPHER GARETH
HASWELL GARETH CHRISTOPHER
所属
言語文化研究院 言語環境学部門 准教授
共創学部 共創学科(併任)
職名
准教授
連絡先
メールアドレス
電話番号
09049983868
プロフィール
現在、英語をリンガ・フランカとして利用することや、質的データの代替手段の調査を行っています
外部リンク

学位

  • 博士

経歴

  • 2006, April 01 Ritsumeikan APU 2013, April 01 Fukuoka University 2013, April 01 Kyushu Sangyou University 2013, October 01 Seinan Gakuin University 2015, April 01 Kyushu University

研究テーマ・研究キーワード

  • 研究テーマ:英語コミュニケーション

    研究キーワード:英語コミュニケーション

    研究期間: 2020年4月 - 2023年3月

  • 研究テーマ:語学教育アプリ

    研究キーワード:アプリ

    研究期間: 2018年4月 - 2020年3月

  • 研究テーマ:ティーチング ・ アシスタント

    研究キーワード:ティーチング ・ アシスタント

    研究期間: 2015年9月 - 2016年9月

論文

  • Exploring ways of accommodating silent Japanese language learners in the classroom: Insights from scholars in the field 査読 国際誌

    JONATHAN SCHACTER, CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    Journal of Silence Studies in Education   2022年6月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Reinvestigating the experiences of teachers and their teaching assistants at internationalized Japanese universities 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    44   2020年3月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Global model of English 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    Asia Pacific World   2013年11月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Producing English as a Lingua Franca online content 査読

    Christopher G. Haswell & Aaron Hahn

    Faculty of Languages and Cultures Journal   51 ( 1 )   45 - 52   2023年11月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

  • Debating researcher labels in the field of language learning psychology: Do we really have an identity crisis? 招待 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL, JONATHAN SHACHTER

    2023年3月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Micro-learning: Measuring Platform Proficiency with an English Language Learning App 査読

    MAX PRAVER BOB CVITCOVIC CHRISTOPHER HASWELL

    Meijo University Journal of the Faculty of Foreign Studies   2021年4月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Turning a podcast into a research opportunity: The story of “Lost in Citations" 査読

    九州大学言文論究   2021年3月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    This research report covers the first six months of a podcast project called “Lost in Citations.” The COVID-19 crisis of 2020 led to the suspension of many research activities. To follow the intention to up-skill for the time after the COVID crisis, Chris Haswell and Jonathan Shachter collaborated to produce a once-a-week, long-form interview podcast, turning it into a project with 40 episodes and more than 11,000 downloads in just over eight months. This report will outline the background to the beginning of the podcast, issues that have arisen which required actions to mitigate and new skills to be learned, and also a sample of the kinds of research activities we are intending to undertake with the recorded materials with a “podcast narrative”.

    リポジトリ公開URL: http://hdl.handle.net/2324/4377778

  • Teaching Assistant Programs Utilizing International Students in Japanese Universities 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    2019年10月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Connecting the Global Model to effective intercultural communication in English 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL; AARON HAHN

    No. 40   2018年3月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Personal and professional development for international students as TAs in Japanese universities 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    APU Journal of Language Research   2017年12月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • The benefits of international students as teaching assistants 査読 国際誌

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    KOTESOL Conference Proceedings   2017年10月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • How internationalization policy initiatives affect students and faculty members in Japanese higher education 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    2017年3月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • How a Global Model Can Positively Influence English Language Teachers 招待 査読 国際誌

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    FOCUS ON THE LEARNER   2016年8月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • The use of English in Japanese universities: producing human resources for a globalized market 招待 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    Fukuoka University Research Journal   2016年3月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • University teaching in the internationalized era 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    JALT   2015年8月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    その他リンク: http://jalt-publications.org/proceedings/articles/4688-university-teaching-internationalized-era

  • Issues relating to the internationalizing of Japanese universities 査読

    CHRISTOPHER GARETH HASWELL

    JALT   2014年8月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    その他リンク: http://jalt-publications.org/proceedings/articles/3975-issues-related-internationalizing-japanese-universities

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講演・口頭発表等

  • Authentic teaching materials from academic podcast interviews

    Christopher G. Haswell

    The Ninth Annual Conference on Global Higher Education at Lakeland University Japan  2024年6月 

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    開催年月日: 2024年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

    We are currently developing “Authentic Academics,” a website providing the necessary material support to make long-form academic podcasts that include many fields accessible to students, fellow academics, or anyone interested in the topics. This presentation will outline our process and how the materials can be used by academics and their students interested in the academic process.

  • How experts view English Medium Interaction’s development: a podcast-related research narrative

    2023年6月 

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    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Silence in the language classroom

    Christopher G. Haswell, Jonathan Shachter

    SUFTL  2022年2月 

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    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Using an Academic Podcast to Gain Insights on Student Silence

    Christopher G. Haswell, Jonathan Shachter

    JALT Listening SIG  2022年9月 

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    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • How to accommodate silent learners in your classroom

    Christopher G. Haswell, Jonathan Shachter

    JALT International Conference  2022年11月 

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    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Producing online content for an English as a Lingua Franca course

    Christopher G. Haswell, Aaron Hahn

    JALT International Conference  2022年11月 

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    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • How can we learn what academics think about their peers’ opinions? 国際会議

    2023年4月 

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    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Sookmyung Ladies' University, Seoul   国名:大韓民国  

  • New routes for qualitative research using podcast interviews

    Christopher G. Haswell, Jonathan Shachter

    JALT PanSIG  2023年5月 

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    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Using alternative methods of research to investigate psychology-related journal articles 国際会議

    Christopher G. Haswell Jonathan Shacter

    Lakeland International University  2022年6月 

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    開催年月日: 2022年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Turning the Lost in Citations podcast into a research opportunity

    Christopher G. Haswell Jonathan Shacter

    JALT International Conference  2021年11月 

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    開催年月日: 2022年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Opportunities afforded by the production of a research-oriented podcast “Lost in Citations” 国際会議

    2022年1月 

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    開催年月日: 2022年1月

    記述言語:英語  

    開催地:Online   国名:日本国  

  • Teaching and Testing Intercultural Communication Competencies Using a Global Model 国際会議

    Christopher G. Haswell, Aaron Hahn, Kevin Browne

    Lakeland International University  2021年6月 

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    開催年月日: 2021年6月

    記述言語:日本語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • The developing state of English as a Lingua Franca

    Christopher G. Haswell, Jonathan Shacter

    Asia Pacific Language Journal  2021年5月 

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    開催年月日: 2021年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Promoting an effective university teaching assistant program employing international students

    Christopher G. Haswell

    Asia Pacific Language Journal  2020年12月 

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    開催年月日: 2020年12月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Content-Based Instruction in L2 Learning 招待

    Christopher G. Haswell, R. Fujita & M. Rodriguez-Yagi

    JACET  2019年7月 

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    開催年月日: 2019年7月

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    国名:日本国  

  • Measuring student engagement with an English language learning app 国際会議

    Christopher G. Haswell, Max Praver

    A-Mode  2019年6月 

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    開催年月日: 2019年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:イタリア共和国  

  • Modeling motion within and between linguistic realms

    Christopher G. Haswell, Aaron Hahn

    Lakeland International Conference  2019年6月 

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    開催年月日: 2019年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Achieving the aims of internationalization utilizing international teaching assistants 国際会議

    Christopher G. Haswell

    Language In Focus  2019年5月 

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    開催年月日: 2019年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:クロアチア共和国  

  • Metrics of microlearning using an English language learning app 国際会議

    Christopher G. Haswell, Max Praver

    Language In Focus  2019年5月 

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    開催年月日: 2019年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:クロアチア共和国  

  • TA programs with international students

    Christopher G. Haswell

    JALT  2018年11月 

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    開催年月日: 2018年11月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Utilizing a Smartphone App to Improve Student Engagement with Microlearning 国際会議

    Christopher G. Haswell

    KOTESOL  2018年10月 

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    開催年月日: 2018年10月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:大韓民国  

  • Internationalization and EMI: the problem of linguistic stress in the university classroom 国際会議

    Christopher G. Haswell

    KOTESOL  2015年10月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:大韓民国  

  • The Global Model of English

    Christopher G. Haswell, Aaron Hahn

    JALT  2015年11月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • The institutional, educational, and personal benefits of employing international students as university teaching assistants 国際会議

    Christopher G. Haswell

    ISA  2016年6月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語  

  • The value of TAs for international university education

    Christopher G. Haswell

    Lakeland University  2016年6月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Encouraging student engagement through authenticity

    Christopher G. Haswell

    JACET Kyushu-Okinawa Chapter  2016年7月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Teaching Assistants and university internationalization 国際会議

    Christopher G. Haswell

    KOTESOL  2016年10月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:大韓民国  

  • International students as teaching assistants 国際会議

    Christopher G. Haswell, Akira Kuwamura, Annette Bradford

    APAIE  2017年3月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    国名:オーストラリア連邦  

  • Connecting the Global Model to effective intercultural communication in English 国際会議

    Christopher G. Haswell

    ISA  2017年6月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

  • Connecting student perspectives with international English via the Global Model

    Christopher G. Haswell

    Lakeland University  2017年6月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Authenticity and internationalization; necessity and empowerment

    Christopher G. Haswell

    JACET  2017年8月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • International teaching assistants: at the intersection of policy and experience 国際会議

    Christopher G. Haswell

    KOTESOL  2017年10月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:大韓民国  

  • An accurate representation of a globally-modeled English language 国際会議

    Christopher G. Haswell

    KOTESOL  2017年10月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:大韓民国  

  • Maximizing teacher assistant program benefits

    Christopher G. Haswell

    JALT Pan-SIG  2018年3月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Implementing an effective teaching assistant program using international students 国際会議

    Christopher G. Haswell

    ALLT  2018年3月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:アラブ首長国連邦  

  • Teaching assistant programs using international students

    Christopher G. Haswell

    Lakeland University  2018年6月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • A ‘Global Model’ of English’s development and use 国際会議

    2018年10月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語  

    開催地:Seoul, Korea   国名:大韓民国  

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Works(作品等)

所属学協会

  • KOTESOL

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • Creating an online accessible database of high-frequency phrases including collocations and chunks with their CEFR levels

    2022年4月 - 2027年3月

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    担当区分:研究分担者 

  • Creating an online accessible database of high-frequency phrases including collocations and chunks with their CEFR levels

    研究課題/領域番号:22H00677  2022年 - 2027年

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Specially Promoted Research

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    担当区分:研究分担者  資金種別:科研費

  • Investigating the State of Globalized English Teaching Approaches in English Research Articles through Critical Discourse Analysis

    2021年4月 - 2025年3月

  • Investigating the State of Globalized English Teaching Approaches in English Research Articles through Critical Discourse Analysis

    研究課題/領域番号:21K00696  2021年 - 2025年

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

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    担当区分:研究分担者  資金種別:科研費

  • Improving on-campus intercultural communication in English

    2020年4月 - 2023年3月

    JSPS (Japan) 

  • Improving on-campus intercultural communication in English

    研究課題/領域番号:20K00746  2020年 - 2023年

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

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    担当区分:研究代表者  資金種別:科研費

  • 大規模コーパスに基づく発信型和英連語辞書の構築に向けて

    2018年4月 - 2022年3月

  • 大規模コーパスに基づく発信型和英連語辞書の構築に向けて

    研究課題/領域番号:18H00693  2018年 - 2022年

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(B)

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    担当区分:研究分担者  資金種別:科研費

  • An investigation of the learning mechanics in an English listening and reading app. The influence of affect factors: engagement, novelty and boredom on the measurement of instructional efficiency

    研究課題/領域番号:17K02950  2018年 - 2020年

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

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    担当区分:研究分担者  資金種別:科研費

  • An investigation of the learning mechanics in an English listening and reading app. The influence of affect factors: engagement, novelty and boredom on the measurement of instructional efficiency

    2017年4月 - 2020年3月

  • Investigating the employment of international students as teaching assistants for the purposes of university internationalization

    2017年4月 - 2020年3月

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    担当区分:研究分担者 

  • Investigating the employment of international students as teaching assistants for the purposes of university internationalization

    研究課題/領域番号:17K13502  2017年 - 2019年

    Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

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    担当区分:研究代表者  資金種別:科研費

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教育活動概要

  • 九州大学でコンテンツベースのコースを教える。







担当授業科目

  • Intensive English: Japanese Issues 2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • TESOL and language teaching methodologies

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • Intensive English: Japanese Issues 1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • Critical thinking through behavioral economics

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 〔人社〕経済学D

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • Intensive English: Global Issues LS2

    2024年6月 - 2024年8月   夏学期

  • TESOL and language teaching methodologies

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • Intensive English: Global Issues LS1

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • 学術英語・テーマベース

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • Intensive English: Japanese Issues 2

    2023年12月 - 2024年2月   冬学期

  • TESOL and language teaching methodologies

    2023年10月 - 2023年12月   秋学期

  • Intensive English: Japanese Issues 1

    2023年10月 - 2023年12月   秋学期

  • Intensive English: Global Issues LS2

    2023年6月 - 2023年8月   夏学期

  • 英語によるビジネス・コミュニケーション

    2023年4月 - 2023年9月   前期

  • TESOL and language teaching methodologies

    2023年4月 - 2023年6月   春学期

  • Intensive English: Global Issues LS1

    2023年4月 - 2023年6月   春学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • Intensive English: Japanese Issues 2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • TESOL and language teaching methodologies

    2022年10月 - 2023年3月   後期

  • TESOL and language teaching methodologies

    2022年10月 - 2023年3月   後期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • Intensive English: Japanese Issues 1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • Intensive English: Global Issues LS2

    2022年6月 - 2022年8月   夏学期

  • 学術英語・上級

    2022年4月 - 2022年9月   前期

  • 英語によるビジネス・コミュニケーション

    2022年4月 - 2022年9月   前期

  • Intensive English: Global Issues LS1

    2022年4月 - 2022年6月   春学期

  • 学術英語A・プロダクション2

    2021年12月 - 2022年2月   冬学期

  • Intensive English: Japanese Issues 2

    2021年12月 - 2022年2月   冬学期

  • 学術英語A・プロダクション2

    2021年12月 - 2022年2月   冬学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2021年12月 - 2022年2月   冬学期

  • 学術英語A・プロダクション1

    2021年10月 - 2021年12月   秋学期

  • Intensive English: Japanese Issues 1

    2021年10月 - 2021年12月   秋学期

  • 学術英語A・プロダクション1

    2021年10月 - 2021年12月   秋学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2021年10月 - 2021年12月   秋学期

  • Intensive English: Global Issues LS 2

    2021年6月 - 2021年8月   夏学期

  • 学術英語・アカデミックイシューズ

    2021年4月 - 2021年9月   前期

  • 英語によるビジネス・コミュニケーション

    2021年4月 - 2021年9月   前期

  • Intensive English: Global Issues LS 1

    2021年4月 - 2021年6月   春学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2020年12月 - 2021年2月   冬学期

  • Intensive English:Japanese Issues 2

    2020年12月 - 2021年2月   冬学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2020年12月 - 2021年2月   冬学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2020年10月 - 2020年12月   秋学期

  • Intensive English:Japanese Issues 1

    2020年10月 - 2020年12月   秋学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2020年10月 - 2020年12月   秋学期

  • Intensive English:Global Issues LS 2

    2020年6月 - 2020年8月   夏学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2020年6月 - 2020年8月   夏学期

  • 学術英語A・リセプション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 英語によるビジネス・コミュニケーション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • Intensive English:Global Issues LS 1

    2020年4月 - 2020年6月   春学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2020年4月 - 2020年6月   春学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2019年12月 - 2020年2月   冬学期

  • Intensive English:Japanese Issues 2

    2019年12月 - 2020年2月   冬学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2019年10月 - 2019年12月   秋学期

  • Intensive English:Japanese Issues 1

    2019年10月 - 2019年12月   秋学期

  • Intensive English:Global Issues LS 2

    2019年6月 - 2019年8月   夏学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2019年6月 - 2019年8月   夏学期

  • 学術英語A・リセプション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 英語によるビジネス・コミュニケーション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 学術英語A・リセプション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • Intensive English:Global Issues LS 1

    2019年4月 - 2019年6月   春学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2019年4月 - 2019年6月   春学期

  • Intensive English:Japanese Issues 2

    2018年12月 - 2019年2月   冬学期

  • 学術英語2・テストテイキング

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • Intensive English:Japanese Issues 1

    2018年10月 - 2018年12月   秋学期

  • Intensive English:Global Issues LS 2

    2018年6月 - 2018年8月   夏学期

  • 学術英語2・リーディング・リスニング

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 英語によるビジネス・コミュニケーション

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語2・リーディング・リスニング

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • Intensive English:Global Issues LS 1

    2018年4月 - 2018年6月   春学期

  • Intensive English: Academic Issues 2

    2017年12月 - 2018年2月   冬学期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングB

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語ゼミ・オーラル・コミュニケーション

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングB

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語2・テストテイキング

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングB

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • Intensive English: Academic Issues 1

    2017年10月 - 2017年12月   秋学期

  • Intensive English: Global Issues 2

    2017年6月 - 2017年8月   夏学期

  • 英語によるビジネス・コミュニケーション

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・リーディング・リスニングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・再履修

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • Intensive English: Global Issues 1

    2017年4月 - 2017年6月   春学期

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学内運営に関わる各種委員・役職等

  • 2024年4月 - 2025年3月   研究院 研究倫理専門委員会 /Research Ethics Committee

  • 2024年4月 - 2025年3月   研究院 FLC Research Committee

  • 2024年4月 - 2025年3月   研究院 国際推進室/ International Planning Office

  • 2024年4月 - 2025年3月   研究院 国際教育部会/ International Education Subcommittee

  • 2024年4月 - 2025年3月   研究院 言語科目班/ Language Subjects Team

  • 2024年4月 - 2025年3月   研究院 COIL班 / COIL Team

  • 2021年4月 - 2022年3月   研究院 Scheduling committee

  • 2020年4月 - 2021年3月   研究院 Foreign Language Presentation Contest Teaching/Organizing Committee

  • 2019年4月 - 2020年3月   研究院 英語班 English Curriculum Committee

  • 2018年4月 - 2019年4月   研究院 NEEP Textbook Committee

  • その他 Associate Professor

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