2024/06/10 更新

お知らせ

 

写真a

ー ー  
ARMSTRONG MATTHEW
ARMSTRONG ISAAC MATTHEW
所属
言語文化研究院 言語環境学部門 准教授
職名
准教授
連絡先
メールアドレス
プロフィール
1. 学生の第二言語 コミュニケーションへの意欲の喚起 (WTC)含むVygotskyの最近接発達領域(ZPD)の学習と指導の方法 2. 自閉症, 自閉症スペクトルの無秩序, 普及する進化の無秩序 マシュー・アームストロングの最新の学術研究は、第二言語習得研究と母国語学 習障害(特に幼児がかかえる自閉症スペクトラム障害〔ASD〕及び広汎性発達障害 〔PDD-NOS〕)との共通要素に関する比較論考である。一方の領域における研究結 果や研究方法が、他方の領域においていかに有益に応用出来得るかということに 焦点を置いている。
外部リンク

学位

  • 教育学英語教授法修士課程修了

研究テーマ・研究キーワード

  • 研究テーマ: 学生の第二言語 コミュニケーションへの意欲の喚起 (WTC)含むVygotskyの最近接発達領域(ZPD)の学習と指導の方法

    研究キーワード: WTC, ZPD, Vygotsky

    研究期間: 2008年4月 - 2021年4月

論文

  • Exploring Face-to-Face vs. Online Feedback Approaches in Academic Writing Courses 国際誌

    Matthew Armstrong

    The Asian Conference on Education 2023   2024年2月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Feedback in L2 Academic Writing: Prescriptive or Developmental? 査読

    Matthew Armstrong

    The Asian Conference on Education 2022   2023年1月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    In Academic Writing Courses, there are various ways in which students can receive feedback on their writing: teachers can provide prescriptive feedback (direct error correction), guided developmental feedback (inquiry-based learning process), a combination of both or they can encourage collaborative peer feedback. Constructive peer feedback provided at the opportune time, helps learners to clarify their own ideas, develop a critical eye when reading their classmates’ writing, and nurture reflective thinking. The central question which guided this research was: Which type of feedback do students feel is most beneficial to the writing process? Feedback was provided on two writing assignments mid-semester and at the end of the semester via Google Docs. All comments were written in the Google document so the teacher could monitor the quality of feedback. A survey administered to students at the end of the semester determined which style of feedback students preferred and at which point of the writing process it was most effective. Conclusions point to a combination of different types of feedback at the most opportune times for student to assist with their writing development.

    その他リンク: https://papers.iafor.org/wp-content/uploads/papers/ace2022/ACE2022_64948.pdf

  • Overcoming Language Barriers and Boundaries: Video-Mediated eTandem 招待 査読 国際誌

    McCarthy, T.M. & Armstrong, M. I.,

    Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée. No spécial, 2021(2), 183-202, 2021. ISBN 978-1-105-52912-2 (as part of a Grant-in-Aid for Scientific Research (KAKENHI) Project No. 19K00791).   183 - 202   2021年2月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • Active Participation in a SciTech Community: The Impact of Collaborative Peer Review 招待 査読 国際誌

    Armstrong, M. I., & McCarthy, T. M.,

    In P. Clements, R. Derrah, & R. Gentry (Eds.), Communities of Teachers & Learners. JALT. 215-223, 2021. (as part of a Grant-in-Aid for Scientific Research (KAKENHI) Project No. 19K00791).   215 - 223   2021年1月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Developing an Informal Tandem Learning Scheme for Young Researchers and Academics 査読 国際誌

    McCarthy, T. M., & Armstrong, M. I.

    The Asian Conference on Education 2019: Official Conference Proceedings   747 - 756   2020年11月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    (as part of a Grant-in-Aid for Scientific Research (KAKENHI) Project No. 19K00791)

  • Peer-Assisted Learning: Revisiting the Dyadic Interaction Process in L2 Academic Writing 招待 査読 国際誌

    Matthew Armstrong, Tanya McCarthy

    Asian EFL Journal   21 ( 3 )   6 - 25   2019年5月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Literature and Language Teaching: Bridging EGAP and ESAP 招待 査読

    Matthew Armstrong

    The PanSIG Journal   1 - 9   2017年11月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Authentic Reading: A gateway to Academic English. 招待 査読

    松村瑞子;大津隆広;内田諭;下條恵子;岡本太助;Haswell, C., McCarthy, T., Laker, S. Armstrong, M., Aleles, J., Guinn, M.

    2016年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Using Literature as a Means of Teaching Language and Culture 招待 査読 国際誌

    Matthew Armstrong

    The Journal of Literature in Language Teaching   4 ( 2 )   7 - 24   2015年12月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    Abstract
    This paper illustrates how a literature course was organized in an English as a Foreign Language (EFL) context to help students increase critical thinking and make intercultural connections through short stories. Rather than focusing on linguistic elements through sometimes-contrived language in EFL textbooks, meaningful input was provided through the use of authentic materials. Short works of literature by both well-known and less well-known authors were the main source of input due to their length, descriptive writing styles and deep connections to various cultures. Students used all language skills to decipher the meanings in the text, as well as their knowledge and experiences to find connections with the setting, characters, themes, story plots, as well as cultural and historical references. Student reflections revealed that where there was some improvement in reading, listening and lexis, students benefitted mostly from learning how to engage more deeply with the reading material.
    Key words: Literature in the L2 classroom, EFL instruction, critical thinking, intercultural awareness, reflection

    リポジトリ公開URL: https://hdl.handle.net/2324/7174484

  • Piggybacking Academic Vocabulary Instruction: Explicit Instruction of Academic Vocabulary Within an Existing Course of Study 招待 査読

    Matthew Armstrong

    Collected Articles on The English Language   54   2013年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Autism spectrum disorders and the inclusive classroom: A review of joint attention and implications for student success.

    Matthew Armstrong

    Kyushu University Journal of English Department   ( 59 )   2010年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Communicative student-centred testing alternatives

    Matthew Armstrong

    Fukuoka JoGakuin Education Forum   ( 13 )   2010年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Raising Student Grammatical Awareness: Model Consciousness Raising Grammar Tasks with the verbs to be and to have

    Matthew Armstrong

    Fukuoka Jogakuin University Educational Forum No. 10   ( 10 )   2008年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Trials of a Reflective Teaching Journal

    Matthew Armstrong

    Fukuoka Jogakuin University Junior College Bulletin No. No. 18   2008年2月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Using student writing to plan and develop a vocabulary course of study.

    Matthew Armstrong

    Fukuoka JoGakuin University Kiyo   ( 43 )   2007年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • A qualitative inquiry into value assessments and motivation.

    Matthew Armstrong

    Fukuoka JoGakuin Education Forum   ( 9 )   2007年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Integrating Extensive Reading within the Curriculum

    Armstrong, M.I. & Brajcich, J.

    Fukuoka JoGakuin University Kiyo   ( 42 )   2006年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Affective Inertia: Willingness to communicate in context.

    Matthew Armstrong

    Fukuoka JoGakuin Education Forum   8   2006年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

▼全件表示

講演・口頭発表等

  • Exploring Face-to-Face vs. Online Feedback Approaches in Academic Writing Courses

    Matthew Armstrong

    The Asian Conference on Education 2023  2023年10月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Engaging students through Peer-Assisted Learning 国際会議

    McCarthy, T. M. & Armstrong, M.I.

    13th AsiaTEFL. International Conference  2015年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Nanjing, China   国名:中華人民共和国  

  • Using literature in the EFL classroom to teach language and culture

    Matthew Armstrong

    ETJ Kyushu ELT Expo  2015年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:日本国  

  • Agents of change within curricular innovation. 国際会議

    McCarthy, T. M. & Armstrong, M.I.

    IISES 21st International Academic Conference  2016年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Miami, USA   国名:アメリカ合衆国  

  • Widening participation in a SciTech community.

    McCarthy, T. M. & Armstrong, M.I.

    JALT  2020年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Virtual conference.   国名:日本国  

  • Tandem Learning Revisited: Autonomy, Reciprocity, and Collaboration 国際会議

    McCarthy, T. M. & Armstrong, M.I.

    AILA 2020  2021年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:virtual conference.   国名:日本国  

  • Exploring Learner Development through Dynamic Peer-to-Peer Dialogue. The International Society for Self-Directed Learning 国際会議

    Matthew Armstrong

    ISSDL2023  2022年3月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Miami, USA   国名:アメリカ合衆国  

  • Learner Profiles: A Holistic Approach to Understanding the Whole Learner. 国際会議

    McCarthy, T. M. & Armstrong, M.I.

    IATEFL2023  2023年4月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Harrogate, UK   国名:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)  

  • Feedback in L2 Academic Writing: Prescriptive or Developmental?

    Matthew Armstrong

    The Asian Conference on Education 2022  2022年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2022年11月

    記述言語:英語  

    国名:日本国  

  • Critical analysis of the common discourse features of quality, student-led literary discussions 招待 国際会議

    Armstrong, M.I.

    AILA, INTERNATIONAL ASSOCIATION OF APPLIED LINGUISTICS  2021年8月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年8月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Online/Groningen, Netherlands   国名:オランダ王国  

  • From EGAP to ESAP: Literature in the Language Classroom 国際会議

    Armstrong, M.

    14th AsiaTEFL and 11th FEELTA International Conference, 2016.  2016年6月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年6月

    記述言語:英語  

    開催地:Vladivostok   国名:ロシア連邦  

  • Flipped classrooms and Reflection-on-learning.

    Armstrong, M.

    JALT PanSIG  2016年4月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年6月

    記述言語:英語  

    開催地:Okinawa   国名:日本国  

  • Overcoming language barriers and boundaries: Video-mediated eTandem collaboration 国際会議

    Armstrong, M.I. & McCarthy, T. M.

    VALS-ASLA 2020 Conference of the Swiss Association for Applied Linguistics  2020年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Neuchatel   国名:スイス連邦  

  • iLearn: A SciTech English initiative to increase outreach. 国際会議

    McCarthy, T. M. & Armstrong, M.I.

    EUROCALL2020  2020年8月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Online   国名:日本国  

  • Developing an Informal Tandem Learning Scheme for Young Researchers and Academics

    Tanya McCarthy, Kyoto University, Japan Matthew Armstrong, Kyushu University, Japan

    The Asian Conference on Education (ACE2019)  2019年10月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年10月 - 2019年11月

    記述言語:英語  

    国名:日本国  

  • What Constitutes a Quality Literary Discussion? 国際会議

    Matthew Armstrong

    AILA World Congress  2017年8月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年7月

    記述言語:英語  

    国名:ブラジル連邦共和国  

  • Peer-Assisted Learning in the Academic Writing classroom 招待 国際会議

    Matthew Armstrong

    The 7th International Conference of the Independent Learning Association (ILA2016)  2016年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年7月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    国名:中華人民共和国  

  • Adopting Authentic L1 Materials to Teach Comparative Literature in the EFL/ESL classroom 国際会議

    Armstrong, M.

    IATEFL  2018年4月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年4月

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    開催地:Brighton   国名:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)  

  • Ivan Illich and un-Education. 国際会議

    Matthew Armstrong

    Educational Philosophy Seminar  2010年12月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2010年12月

    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

    開催地:Liberty University, Virginia USA   国名:アメリカ合衆国  

  • English blending and reductions workshop.

    Matthew Armstrong

    MEXT  2006年8月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2006年8月

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    開催地:Fukuoka JoGakuin University, Fukuoka, Japan   国名:日本国  

  • Introduction to the sound system of general North American English.

    Matthew Armstrong

    MEXT  2006年8月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2006年8月

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    開催地:Fukuoka JoGakuin University, Fukuoka, Japan   国名:日本国  

  • Language testing alternatives: Testing for students (and teachers) who dislike tests.

    Matthew Armstrong

    Temple University/Fukuoka JALT Applied Linguistics Colloquium  2006年6月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2006年6月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Fukuoka, Japan   国名:日本国  

▼全件表示

所属学協会

  • 全国語学教育学会

  • 実用英語技能検定

委員歴

  • 全国語学教育学会 (JALT)   会長   国内

    2005年4月 - 2006年3月   

  • 全国語学教育学会 (JALT)   President (2005-2006)Vice-President (2004-2005,2006-2007)   国内

    2005年4月 - 2006年3月   

学術貢献活動

  • QFC-SP外国語インストラクター

    役割:審査・評価

    九州大学未来創成科学者育成プロジェクト(QFC-SP)  2018年12月 - 2019年12月

     詳細を見る

    種別:審査・学術的助言 

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • Corrective peer-feedback in an L2 Academic Writing context from three perspectives

    研究課題/領域番号:22K00737  2022年 - 2024年

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(C)

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:科研費

  • Facilitating Scientific Research and Intercultural Exchange through TaLL

    研究課題/領域番号:19K00791  2019年 - 2021年

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  特別推進研究

      詳細を見る

    担当区分:連携研究者  資金種別:科研費

担当授業科目

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年6月 - 2024年8月   夏学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2024年6月 - 2024年8月   夏学期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2024年4月 - 2024年9月   前期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2024年4月 - 2024年9月   前期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2024年4月 - 2024年9月   前期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2024年4月 - 2024年9月   前期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2024年4月 - 2024年9月   前期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2024年4月 - 2024年9月   前期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • 学術英語・スキルベース

    2023年12月 - 2024年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2023年12月 - 2024年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2023年12月 - 2024年2月   冬学期

  • 学術英語・スキルベース

    2023年10月 - 2023年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2023年10月 - 2023年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2023年10月 - 2023年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2023年6月 - 2023年8月   夏学期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2023年4月 - 2023年9月   前期

  • Academic English Production 1

    2023年4月 - 2023年9月   前期

  • 学術英語・アカデミックイシューズ

    2023年4月 - 2023年9月   前期

  • 学術英語・プロダクション1

    2023年4月 - 2023年6月   春学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション2

    2022年12月 - 2023年2月   冬学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・プロダクション1

    2022年10月 - 2022年12月   秋学期

  • 学術英語・スキルベース

    2022年6月 - 2022年8月   夏学期

  • 学術英語・スキルベース

    2022年6月 - 2022年8月   夏学期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2022年4月 - 2022年9月   前期

  • 学術英語・アカデミックイシューズ

    2022年4月 - 2022年9月   前期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2022年4月 - 2022年9月   前期

  • 学術英語・グローバルイシューズ

    2022年4月 - 2022年9月   前期

  • 学術英語・アカデミックイシューズ

    2022年4月 - 2022年9月   前期

  • 学術英語・スキルベース

    2022年4月 - 2022年6月   春学期

  • 学術英語・スキルベース

    2022年4月 - 2022年6月   春学期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2020年10月 - 2021年3月   後期

  • 学術英語C・スキルベース

    2020年6月 - 2020年8月   夏学期

  • 学術英語A・プロダクション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語A・リセプション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語A・リセプション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語A・リセプション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2020年4月 - 2020年9月   前期

  • 学術英語C・スキルベース

    2020年4月 - 2020年6月   春学期

  • 学術英語C・スキルベース

    2019年12月 - 2020年2月   冬学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2019年12月 - 2020年2月   冬学期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2019年10月 - 2020年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2019年10月 - 2020年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2019年10月 - 2020年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2019年10月 - 2020年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2019年10月 - 2020年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2019年10月 - 2020年3月   後期

  • 学術英語C・スキルベース

    2019年10月 - 2019年12月   秋学期

  • 学術英語C・テーマベース

    2019年10月 - 2019年12月   秋学期

  • English C: Skills The Short Stories of Ernest Hemingway

    2019年6月 - 2019年8月   夏学期

  • 学術英語C・スキルベース

    2019年6月 - 2019年8月   夏学期

  • 学術英語A・プロダクション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 学術英語A・リセプション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 学術英語A・リセプション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2019年4月 - 2019年9月   前期

  • English C: Skills The Short Stories of Ernest Hemingway

    2019年4月 - 2019年6月   春学期

  • 学術英語C・スキルベース

    2019年4月 - 2019年6月   春学期

  • IUPE Academic Writing and Presentation II

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • 学術英語2・テストテイキング

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • 学術英語2・オーラル・コミュニケーション

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • 学術英語2・オーラル・コミュニケーション

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • 学術英語B・インテグレイト

    2018年10月 - 2019年3月   後期

  • Academic Writing and Presentation Ⅱ

    2018年10月 - 2018年12月   秋学期

  • 21世紀プログラム英語A

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語2・ライティング・スピーキング

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語2・ライティング・スピーキング

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語2・テストテイキング

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • 学術英語A・プロダクション

    2018年4月 - 2018年9月   前期

  • Academic Writing and Presentation Ⅰ

    2018年4月 - 2018年6月   春学期

  • Argumentation and Debate Ⅰ

    2018年4月 - 2018年6月   春学期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングB

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語ゼミ・オーラル・コミュニケーション

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングB

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語2・オーラル・コミュニケーション

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語2・オーラル・コミュニケーション

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • 学術英語ゼミ・リーディング・リスニング

    2017年10月 - 2018年3月   後期

  • Introduction to Academic English

    2017年10月 - 2017年12月   秋学期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 21世紀プログラム英語A

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語2・テストテイキング

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • 学術英語1・ライティング・スピーキングA

    2017年4月 - 2017年9月   前期

  • Academic Writing and Presentation Ⅰ

    2017年4月 - 2017年6月   春学期

  • 英語 B

    2013年10月 - 2014年3月   後期

  • 英語Conversation II

    2013年10月 - 2014年3月   後期

  • 英語Presentation 1

    2013年10月 - 2014年3月   後期

  • 英語III A

    2013年10月 - 2014年3月   後期

▼全件表示

その他教育活動及び特記事項

  • 2023年  クラス担任  全学

  • 2019年  クラス担任  全学

  • 2018年  クラス担任  全学

  • 2012年  クラス担任  全学