2024/10/13 更新

写真a

スズキ タカコ
鈴木 隆子
SUZUKI TAKAKO
所属
国際教育ナビゲーションセンター プログラム開発部門 教授
ユヌス&椎木ソーシャル・ビジネス研究センター (併任)
人間環境学府 教育システム専攻(併任)
職名
教授
連絡先
メールアドレス
電話番号
0928025380
プロフィール
専門は国際教育開発で、持続可能な開発目標に即し、万人のための教育を促進するため、途上国農村を中心とした初等教育が課題である地域の教育の質の向上に貢献すべく政策研究を行っている。主にアフリカ、南アジア、南米の農村の小学校において現地調査を行い、文化や環境に即した質的な調査を基にした研究を行っている。初等教育を対象にする理由は、もともと初等教育専攻であることと、中等教育以上は各国政府の責務であると考えているが、初等教育は基本的人権であるという考えの下、地球のどこに生まれようともすべての子供が最低4年の教育を受けれるようにすることは、地球市民の役割であると考えているからである。  その原点は、ブラジルに日本語教師ボランティアとしてJICAから派遣されたことに遡る。そこで様々なレベルの児童を対象とした授業を行う現状の困難さと、そうならざるを得ない開発途上国の農村の環境条件を目の当たりにして、国際開発学を学ぶ決意をし、名古屋大学大学院国際開発研究科に進学した。廣里恭史教授の指導を受けて教育開発の基礎と現地調査手法並びに分析法を修得し、修士課程在籍中のユネスコのバンコク事務所でのインターンを経て、ミャンマーにおけるユネスコ教育プロジェクトにかかわり、ミャンマーの農村の小学校におけるコミュニティ参加が教育に及ぼす影響について、マグウェイ郡の農村に2週間滞在して現地調査を実施して研究を行った。  その後ロンドン大学教育研究所(現UCL)において博士後期課程に進み、Angela W Little教授の指導を受けて博士論文を執筆した。DFIDの研究プロジェクトMultigrade Teaching Project(複式学級プロジェクト)に参加し、スリランカ、ペルー、ベトナムを担当するチームメンバーと共に自分自身はネパールを担当し、ネパールの複式学級について研究した。ネパールに2年間滞在して、政策から漏れて現状が把握しにくい複式学級の現状を浮き彫りにし、複式学級対象の短期教員研修の評価を行った。  ロンドン大学修了後は、JICA専門家としてアフリカ南部のザンビアに赴任し、援助協調の進むザンビア教育省や援助機関と共に合同政府としてザンビアの教育政策に知的貢献した。同時に、JICAのザンビアに対する教育援助方針案の作成及びJICA教育案件を立案策定した。  帰国後は名古屋大学国際開発研究科、神戸大学国際協力研究科を経て九州大学に着任し、主に南米コロンビアにおける初等教育や複式学級に関する研究を実施してきた。それは、実践の主体は現地の人間であるべきであり、アウトサイダーはあくまで補助の立場であるべきだという考えから、現地主体の世界的に有名なグッドプラクティスであるコロンビアのエスクエラヌエバプログラムを対象とし、コロンビアの関係者を主体とした国際研究チームプロジェクトを実施してきたからである。コロンビアのコーヒープランテーション地域において、小学校の卒業生に対する非認知領域(自律学習、自尊心、市民性)の評価を行った。コロンビアのプロジェクトは2018年度に終了した後は、仏領ニューカレドニアを対象にした教育と植民地主義に関する研究を行なった。 2015年以降は、ミレニアム開発目標から持続可能な開発目標への移行により、対象が途上国だけでなく、日本を含む世界全体に拡大されたことに伴って、私の関心も開発途上国から世界全体へと拡大しており、特に日本の教育や国際教育に関心を寄せている。
外部リンク

学位

  • 教育開発学博士(Ph.D in Education and Interantional Development, University of London)

経歴

  • 国際協力機構ザンビア国企画調査員(教育分野援助協調)   

    国際協力機構ザンビア国企画調査員(教育分野援助協調)

  • 名古屋大学 (助教) 神戸大学(助教)   

研究テーマ・研究キーワード

  • 研究テーマ: 援助協調と国際教育協力における支援モデルの構築

    研究キーワード: 援助協調、国際教育協力、援助政策

    研究期間: 2004年1月 - 2014年3月

  • 研究テーマ: 開発途上国の農村における初等教育

    研究キーワード: 社会調査、開発途上国、農村、初等教育、万人のための教育

    研究期間: 1997年4月 - 2021年3月

  • 研究テーマ: 開発途上国農村小学校における複式学級

    研究キーワード: 教育開発、開発途上国、初等教育、複式学級

    研究期間: 1997年4月 - 2012年3月

論文

  • Multigrade teaching before the modern school system in Japan: A case of Kangien in Edo period

    Takako Suzuki

    『言語文化論究』   vol. 47   65 - 76   2021年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • 多文化共生教育に関する事例研究-ニューカレドニアの小学校における地域学習の導入-

    鈴木隆子

    『言語文化論究』九州大学大学院言語文化研究院   ( 43 )   73 - 87   2019年9月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    New Caledonia is currently one of French overseas territories since 1853. It promotes the multicultural immigrating policies and contains lots of ethnic groups including Kanak, French, other Europeans, Polynesian, Vietnamese and Indonesian. This study aims to observe how multicultural and local contents are adopted in the education curriculum in such a multicultural society. It starts with a theoretical framework and practices related to the multicultural education. Consequently, it introduces the cultural background of the indigenous society. Then it describes the current conditions and issues of the education through statistical documents followed by a case study held at a selected primary school. The case study includes school activities related to the local contents organized in the school such as field visits to an indigenous village, tasting of the local cuisine and PTA meetings. Analyzed along the theoretical framework of multicultural education, it is considered as the stage of multi-ethnic studies to gain the knowledge about the different culture. Parents and community members participated in the school activities and the contents were based in the local cultural practices. However, it remains in the stage to understand the culture and does not seem to develop self-esteem and self-identification.

  • 教育とコロニアリティ―独立運動過渡期のニューカレドニア―

    鈴木隆子

    言語文化論究   ( 第41号 )   55 - 77   2018年10月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    Education and coloniality:In the process of independent movement in New Caledonia

  • Data collection process for non-cognitive skills gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia

    @Takako Suzuki

    Studies in Languages and Cultures   38   99 - 111   2017年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    Data collection process for non-cognitive skills gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia

    その他リンク: https://catalog.lib.kyushu-u.ac.jp/opac_download_md/1804177/p099.pdf

  • ソーシャルビジネスをとりまく現状と大学に寄せる期待―コロンビアのグラミンカルダスを事例として―

    鈴木 隆子

    言語文化論究   30   109 - 117   2013年3月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    Social Business and the ROぇ尾fUniversity: A Case of Grameen Caldas in Colombia

▼全件表示

書籍等出版物

  • 「理科研究授業支援プロジェクトが生まれるまで:ザンビア」久保田賢一編著『途上国の学びを拓く-対話で生み出す教育開発の可能性』

    鈴木隆子(久保田賢一編著)(担当:共著)

    明石書店  2021年2月 

     詳細を見る

    記述言語:日本語   著書種別:学術書

    国際協力を行うにあたって必要な開発コミュニケーションに関するザンビアにおける事例

  • 途上国における複式学級」解説及び翻訳(原題:‘Multigrade schools: improving access in rural Africa?’ Etienne Brunswic and Jean Valerien, Paris, 2004)

    鈴木隆子(担当:単訳)

    東信堂  2015年2月 

     詳細を見る

    担当ページ:黒田一雄・廣里恭史編「ユネスコ国際教育計画研究所シリーズ」   記述言語:日本語   著書種別:学術書

  • 「ザンビアの複式学級ーアフリカにおける万人のための教育(EFA)達成を目指してー」

    鈴木隆子(担当:単著)

    花書院  2012年3月 

     詳細を見る

    記述言語:日本語   著書種別:学術書

    世界の複式学級やアフリカの複式学級という背景について言及した後、ザンビアの僻地においてよく見られる複式学級の小学校の現状について、調査結果を中心に述べている。

    リポジトリ公開URL: http://hdl.handle.net/2324/1001475395

  • 「先進国と開発途上国における複式学級の比較:日本・ネパール・ザンビア」『国際教育協力の社会学』

    鈴木隆子(山内乾史編)(担当:共著)

    ミネルヴァ書房  2010年11月 

     詳細を見る

    記述言語:日本語   著書種別:一般書・啓蒙書

    リポジトリ公開URL: http://hdl.handle.net/2324/1001438868

  • 'Multigrade Teachers and Thier Training in Rural Nepal' "Education for All and Multigrade Teaching: Challenges and Opportunities"

    Suzuki Takako (Angela Little ed.)(担当:共著)

    Springer  2006年1月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   著書種別:学術書

講演・口頭発表等

  • Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grades 6 and 9 招待

    鈴木隆子

    令和五年度第二回国際教育研究フォーラム  2023年12月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2023年12月

    記述言語:日本語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:大阪経済大学   国名:日本国  

  • Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grades 6 and 9 招待 国際会議

    鈴木隆子

    Comparative and International Education Research Forum  2019年9月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年9月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:National University of Mongolia, Ulaanbaatar   国名:モンゴル国  

    1 Title Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grades 6 and 9 2 Author Dr. Takako Suzuki, Associate professor, Faculty of Languages and Cultures, Graduate School of Human Environment Studies, Kyushu University 3 Summary keywords: Autonomous learning, Colombia, primary education, Escuela Nueva 3.1.The research focus (i.e. statement of the problem(s)/research issue(s) addressed); Escuela Nueva (EN) of Colombia is one of the well-known excellent education programmes for rural schools. It promotes high quality education not only for high academic scores but also non-cognitive skills and behavior including autonomous learning. These skills are especially recently highlighted and required for the next generations to survive in the highly globalized society and sustainable development. Thus we aim to prove the effects of EN implementation on autonomous learning. 3.2. The research methods used (experimental research, case studies, questionnaires, etc.); This five-year international research tries to proof if this successful achievement is maintained years after graduation by longitudinal studies of its graduates. We evaluated the EN graduates’ attitude, when primary graduates became grades 6 and 9. We conducted the baseline survey in 2014 with 1,037 Grade 6 students at 19 secondary schools who have just graduated from primary schools (Gs 1-5) and now attending at conventional secondary schools in two rural departments. We constructed a questionnaire and measured their autonomous learning to understand how far graduates gained autonomous learning through primary schools. Then we distributed the same questionnaires to the same students when they became Grade 9 in 2017, and compared the results from 2014. 3.3.The results/findings of the research; As conclusion, we see the correlation between autonomous learning and EN implementation levels when they were Grade 6. Students graduated from higher EN implementing primary schools indicated more positive behavior and attitude in autonomous learning, particularly with the following four components: initiative, motivation and heterogeneity. When they became Grade 9, however, we did not see the correlations except initiative. 3.4.The main conclusions and recommendations In 2015, Sustainable Development Goals including education targets are declared and the entire world is now addressing these goals to sustain our planet. Non-cognitive skills and behavior are necessary to the next generations to sustain the global world. Thus investigating and identifying the good practice to acquire these skills contributes a lot to the education in this century and the future. 4. List of Author’ publications, articles in relation to the topic of the Forum 2017 Takako Suzuki, Chiaki Miwa, Mikiko Nishimura and Naoki Hatta “Non-Cognitive skills gained by Escuela Nueva primary schools” ‘Ruta Maestra’ Santillana, Bogota 2017 Data collection process for non-cognitive skills gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia, Studies in Languages and Cultures, No. 38, Faculty of Languages and Cultures, Kyushu University, pp.99-111.

  • Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grades 6 and 9 国際会議

    Suzuki Takako

    The 62th Comparative and International Society of Education  2019年4月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年4月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:San Francisco   国名:アメリカ合衆国  

    1.Objectives and purposes Escuela Nueva (EN) of Colombia is one of the well-known excellent education programmes for rural schools. It promotes high quality education not only for high academic scores but also non-cognitive skills and behavior including autonomous learning. These skills are especially recently highlighted and required for the next generations to survive in the highly globalized society and sustainable development. Thus we aim to prove the effects of EN implementation on autonomous learning. 2.Main perspective or theoretical/conceptual framework The theoretical framework used for this research is the effective school model including “education inputs,” “education process,” and “education outputs.” In this framework, appropriate school inputs and process lead effective school outputs and then school outcomes should be maintained. As Escuela Nueva is a famous programme, a number of researchers and practitioners have been investigating it. However, while extensive researches have been conducted on “education inputs,” “education process,” and “education outputs” of Escuela Nueva, its “education outcomes” is rather limited. In our literature reviewed, international researchers have been proving its successful school outputs. Therefore, this research investigates how Escuela Nueva benefits the society and individuals after the graduation. 3.Research design and modes of inquiry This five-year international research tries to proof if this successful achievement is maintained years after graduation by longitudinal studies of its graduates. We evaluated the EN graduates’ attitude, when primary graduates became grades 6 and 9. We conducted the baseline survey in 2014 with 1,037 Grade 6 students at 19 secondary schools who have just graduated from primary schools (Gs 1-5) and now attending at conventional secondary schools in two rural departments. We constructed a questionnaire and measured their autonomous learning to understand how far graduates gained autonomous learning through primary schools. Then we distributed the same questionnaires to the same students when they became Grade 9 in 2017, and compared the results from 2014. 4.Analytical methods This study reveals how EN graduates gained autonomous learning throughout their EN primary school experiences, and how they maintained it throughout the secondary education. Their primary schools are categorized into four levels according to the degrees of EN implementation. The answers related to autonomous learning are analyzed in the relation with the four EN implementation levels. The collected data was analyzed through factor analysis, analysis of variance, and correlation analysis. 5.Results and conclusions As conclusion, we see the correlation between autonomous learning and EN implementation levels when they were Grade 6. Students graduated from higher EN implementing primary schools indicated more positive behavior and attitude in autonomous learning, particularly with the following four components: initiative, motivation and heterogeneity. When they became Grade 9, however, we did not see the correlations except initiative. 6.Significance of the study In 2015, Sustainable Development Goals including education targets are declared and the entire world is now addressing these goals to sustain our planet. Non-cognitive skills and behavior are necessary to the next generations to sustain the global world. Thus investigating and identifying the good practice to acquire these skills contributes a lot to the education in this century and the future.

    リポジトリ公開URL: http://hdl.handle.net/2324/2244108

  • Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grade 6 and Grade 9’ School outputs of Escuela Nueva primary schools in Colombia: Autonomous Learning of fresh graduates 国際会議

    Suzuki Takako

    Multigrade teaching international symposium  2018年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年11月

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    開催地:Kyushu University   国名:日本国  

    Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grades 6 and 9

  • Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grade 6 and Grade 9’ School outputs of Escuela Nueva primary schools in Colombia: Autonomous Learning of fresh graduates 国際会議

    Suzuki Takako

    International Conference on New Horizons in Education (INTE2018)  2018年7月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年7月 - 2019年7月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Paris   国名:フランス共和国  

    Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grade 6 and Grade 9’ School outputs of Escuela Nueva primary schools in Colombia: Autonomous Learning of fresh graduates

▼全件表示

MISC

  • Improving education for all

    @鈴木 隆子

    Impact   2021年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語  

    • Evaluate the noncognitive skills of graduates from rural schools in developing countries
    • Analyse field survey work in Escuela Nueva primary schools, Colombia
    • Understand the impact of developing these skills for other education systems

    その他リンク: https://impact.pub/Impact2021-Mardigitaledition/

  • 『途上国における複式学級』

    鈴木 隆子

    『途上国における複式学級』黒田一雄・廣里恭史編「ユネスコ国際教育計画研究所シリーズ10」東信堂   2015年2月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)  

    エチエン・ブルンスウィック、ジャン・バレリアン(原題:‘Multigrade schools: improving access in rural Africa?’ Paris, 2004)の訳及び解説。全98頁。

  • 『ザンビアの教育』『複式学級』

    鈴木 隆子

    「比較教育学事典」日本比較教育学会編、東信堂   2012年6月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)  

    日本比較教育学会編「比較教育学事典」における『ザンビアの教育』『複式学級』の解説

学術貢献活動

  • 会長

    国際教育研究フォーラム  ( 大阪経済大学 ) 2024年3月 - 現在

     詳細を見る

    種別:大会・シンポジウム等 

    参加者数:10

  • 学術論文等の審査

    役割:査読

    2020年

     詳細を見る

    種別:査読等 

    外国語雑誌 査読論文数:3

    日本語雑誌 査読論文数:1

  • 司会 国際学術貢献

    The 62th Comparative and International Society of Education  ( SanFrancisco UnitedStatesofAmerica ) 2019年4月

     詳細を見る

    種別:大会・シンポジウム等 

    参加者数:500

  • 学術論文等の審査

    役割:査読

    2019年

     詳細を見る

    種別:査読等 

    外国語雑誌 査読論文数:1

  • 座長、司会 国際学術貢献

    Multigrade teaching international symposium  ( 九州大学 ) 2018年11月

     詳細を見る

    種別:大会・シンポジウム等 

    参加者数:20

▼全件表示

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • Autonomous Learning gained by Escuela Nueva primary schools in Colombia: Comparison between Grades 6 and 9

    2021年

    令和3年度「外国語校閲経費支援」

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:学内資金・基金等

  • 科学研究費助成事業基盤研究(B)「途上国農村地域における初等教育の教育成果に関する調査ーコロンビアでの追跡調査」 国際共著

    2013年4月 - 2019年3月

    九州大学 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者 

    コロンビアのエスクエラヌエバ小学校の卒業生の追跡調査

  • 途上国農村地域における初等教育の教育成果に関する調査ーコロンビアでの追跡調査

    研究課題/領域番号:25301052  2013年 - 2018年

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(B)

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:科研費

  • 人間環境学府平成24年度多分野連携プログラム「学校トイレで多分野連携アプローチの可能性をさぐる」

    2012年4月 - 2015年3月

    九州大学 

      詳細を見る

    担当区分:研究分担者 

    学校トイレをめぐる課題に対応するための多分野連携アプローチの模索

  • Teacher Workshop for TOEIC Spreaking and Writing Tests

    2012年

    全学教育改善・実施経費

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:学内資金・基金等

▼全件表示

担当授業科目

  • 学術英語production

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 国際教育開発論

    2024年10月 - 2025年3月   後期

  • 学術英語production

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • 学術英語production

    2024年6月 - 2024年8月   夏学期

  • 学術英語A: Global issues

    2024年4月 - 2024年9月   前期

▼全件表示

FD参加状況

  • 2023年5月   役割:参加   名称:外国語教育における機械翻訳等の支援ツールの使用についてー英語科目を事例として

    主催組織:部局

  • 2021年2月   役割:参加   名称:九州大学教育の質向上支援プログラム(NEEP) 「アカデミック・ライティング&プレゼンテーション教材開発  ―英語で科学するアクティブ・ラーナー育成に向けて―」(2018-2020年度)で開発した 基幹教育学術英作文・プレゼンテーション科目向けの教材について

    主催組織:部局

  • 2018年5月   役割:参加   名称:九州大学学術情報リポジトリ(QIR)登録方法について

    主催組織:部局

  • 2012年9月   役割:参加   名称:Propell Teacher Workshop for TOEIC Speaking and writing Tests

  • 2012年1月   役割:参加   名称:大学におけるハラスメントー特にアカデミック・ハラスメントについてー

    主催組織:部局

▼全件表示

他大学・他機関等の客員・兼任・非常勤講師等

  • 2021年  日本福祉大学  区分:集中講義  国内外の区分:国内 

    学期、曜日時限または期間:2021年6月26日から27日まで(9時から16時)

  • 2017年  モナシュ大学教育学部  区分:客員教員  国内外の区分:国外 

    学期、曜日時限または期間:半年

  • 2011年  鳴門教育大学  区分:非常勤講師  国内外の区分:国内 

    学期、曜日時限または期間:集中講義(9月27-30日)

  • 2011年  広島大学教育開発国際協力センター  区分:客員教員  国内外の区分:国内 

    学期、曜日時限または期間:2011年6月1日ー2016年3月31日

  • 2010年  鳴門教育大学  区分:非常勤講師  国内外の区分:国内 

    学期、曜日時限または期間:夏季集中講義(9月14-17日)

▼全件表示

国際教育イベント等への参加状況等

  • 2024年3月

    国際教育研究フォーラム

    令和五年度第3回国際教育研究フォーラム

      詳細を見る

    開催国・都市名:大阪府

    参加者数:10

  • 2023年12月

    国際教育研究フォーラム

    令和五年第二回国際教育研究フォーラム

      詳細を見る

    開催国・都市名:大阪府

    参加者数:15

  • 2023年5月

    国際教育研究フォーラム

    令和5年度 第1回国際教育研究フォーラム

      詳細を見る

    開催国・都市名:大阪市

    参加者数:10

  • 2019年9月

    National University of Mongolia

    Comparative and International Education Research Forum

      詳細を見る

    開催国・都市名:Ulaanbaatar, Mongolia

    参加者数:200

  • 2018年11月

    九州大学言語文化研究院

    Multigrade Teaching Symposium

      詳細を見る

    開催国・都市名:福岡市

    参加者数:20

▼全件表示

社会貢献・国際連携活動概要

  • 英国イーストアングリア大学との国際連携促進(2010年5月)

社会貢献活動

  • ニューカレドニアの暴動に関するニュースの情報提供とクイズ問題の監修

    テレビ朝日  グッド!モーニング  2024年5月

     詳細を見る

    対象:社会人・一般, 学術団体, 企業, 市民団体, 行政機関

    種別:テレビ・ラジオ番組

  • JICAパートナーシップセミナー

    JICA  バングラディッシュ  2012年2月

     詳細を見る

    対象:社会人・一般, 学術団体, 企業, 市民団体, 行政機関

    種別:セミナー・ワークショップ

    国際研修会及び現地視察。バングラディッシュのソーシャルビジネス等を視察しながら、大学関係者と企業、行政機関、NGOとの国際連携の模索。

  • 九州地域の小中学校がユネスコスクール申請する場合の申請書の添削

    九州地域の小中学校  2010年4月

     詳細を見る

    対象:幼稚園以下, 小学生, 中学生, 高校生

    種別:その他

メディア報道

  • ニューカレドニアの暴動について テレビ・ラジオ番組

    テレビ朝日  2024年5月

     詳細を見る

    ニューカレドニアの暴動について

外国人研究者等の受け入れ状況

  • コロンボ大学

    受入れ期間: 2018年11月   (期間):2週間未満

    国籍:スリランカ民主社会主義共和国

    専業主体:日本学術振興会

  • ロンドン大学

    受入れ期間: 2018年11月   (期間):2週間未満

    国籍:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

    専業主体:日本学術振興会

  • ロスアンデス大学

    受入れ期間: 2014年2月   (期間):2週間未満

    国籍:コロンビア共和国

    専業主体:日本学術振興会

  • ロンドン大学

    受入れ期間: 2014年2月   (期間):2週間未満

    国籍:グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

    専業主体:日本学術振興会

  • Fundacion Escuela Nueva

    受入れ期間: 2014年2月   (期間):2週間未満

    国籍:コロンビア共和国

    専業主体:日本学術振興会

海外渡航歴

  • 2024年3月

    滞在国名1:スリランカ民主社会主義共和国   滞在機関名1:コロンボ大学

  • 2024年3月

    滞在国名1:バングラデシュ人民共和国   滞在機関名1:ダッカ大学

  • 2019年9月

    滞在国名1:モンゴル国   滞在機関名1:National University of Mongolia

  • 2019年4月

    滞在国名1:アメリカ合衆国   滞在機関名1:San Francisco

  • 2018年7月

    滞在国名1:フランス共和国   滞在機関名1:INTE

▼全件表示

学内運営に関わる各種委員・役職等

  • 2024年4月 - 2026年3月   研究院 自己点検・評価委員

  • 2022年4月 - 2024年3月   研究院 男女共同参画委員会

  • 2022年4月 - 2024年3月   研究院 FD委員会

  • 2021年4月 - 2023年3月   研究院 ハラスメント委員

  • 2020年4月 - 2021年3月   研究院 TOEIC対策講座コーディネーター

▼全件表示