2024/07/28 更新

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ベン タイエブ セイフィディン
BEN TAIEB SEIFEDDINE
BEN TAIEB SEIFEDDINE
所属
農学研究院 農業資源経済学部門 助教
農学部 生物資源環境学科(併任)
生物資源環境科学府 農業資源経済学専攻(併任)
職名
助教
連絡先
メールアドレス
電話番号
0928024865
外部リンク

学位

  • 博士

研究テーマ・研究キーワード

  • 研究テーマ: イチゴに対する日本人の消費行動

    研究キーワード: 消費行動・選択実験・オンライン調査・イチゴ

    研究期間: 2023年10月 - 2024年9月

  • 研究テーマ: マレーシアにおけるイチゴの消費行動

    研究キーワード: 消費者こうどう、オークション実験、イチゴ、マレーシア

    研究期間: 2022年10月 - 2024年9月

  • 研究テーマ: オリーブオイルに対する消費行動

    研究キーワード: 消費者行動、オリーブオイル、実験オークション、健康意識

    研究期間: 2021年4月 - 2023年3月

  • 研究テーマ: ゲノム編集トマトに対する消費行動

    研究キーワード: ゲノム編集、消費者行動、選択実験

    研究期間: 2021年3月 - 2023年3月

講演・口頭発表等

  • Effect of labeling and health consciousness on the consumption of genome edited products in Japan 国際会議

    Seifeddine Ben Taieb

    AUSTRALASIAN AGRICULTURAL & RESOURCE ECONOMICS SOCIETY  2023年2月 

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    開催年月日: 2023年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:CHRISTCHURCH, NEW ZEALAND   国名:ニュージーランド  

  • Effects of Health Consciousness on Olive Oil Consumption in Japan -Analysis of Scanner Data Using a Hierarchical Bayesian Approach- 国際会議

    Seifeddine Ben Taieb

    European Association of Agricultural Economists (EAAE)  2021年7月 

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    開催年月日: 2021年6月

    記述言語:英語  

    開催地:Online   国名:チェコ共和国  

    The olive oil market in Japan has been growing at a fast pace since the late 90s. Indeed, the olive oil is now one of the most consumed oils in Japan. However, this growth in popularity remains unexplained. Indeed, our knowledge on the Japanese consumer of olive oil is pretty limited. In this research, we studied the effect of the health consciousness on the consumption of olive oil. To do so, a hierarchical Bayesian model, with a tobit base, was employed to analyze scanner panel data. These data were combined with attitudinal data that were collected through a survey. The results showed that consumers with a high level of health consciousness do indeed buy more olive oil than those who are not health conscious. Additionally, the health status of consumers had a significant effect on consumption, indeed, consumers suffering from diabetes buy smaller amounts of olive oil.

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • In this study, the applicant will assess the health consciousness effect on the willingness to pay (WTP) for a product by employing the experimental auction method.

    研究課題/領域番号:21K14926  2021年

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  若手研究

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    担当区分:研究代表者  資金種別:科研費

担当授業科目

  • Agricultural economics 2

    2024年12月 - 2025年2月   冬学期

  • 専門英語

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • Agricultural economics 1

    2024年10月 - 2024年12月   秋学期

  • ゲーム理論特論

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • 食料マーケティング論

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • 科学英語

    2024年4月 - 2024年6月   春学期

  • 食料マーケティング論

    2023年6月 - 2023年8月   夏学期

  • ゲーム理論特論

    2023年4月 - 2023年9月   前期

  • 専門英語

    2021年10月 - 2022年3月   後期

  • 科学英語(農政経済学分野)

    2021年4月 - 2021年9月   前期

  • 食料マーケティング論

    2021年4月 - 2021年9月   前期

  • ゲーム理論特論

    2021年4月 - 2021年6月   春学期

  • 専門英語

    2020年10月 - 2021年3月   後期

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