2024/10/31 更新

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カメオカ タカユキ
亀岡 嵩幸
KAMEOKA TAKAYUKI
所属
芸術工学研究院 メディアデザイン部門 助教
職名
助教
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研究テーマ・研究キーワード

  • 研究テーマ:触覚

    研究キーワード:触覚

    研究期間: 2024年

  • 研究テーマ:ヒューマンコンピュータインタラクション

    研究キーワード:ヒューマンコンピュータインタラクション

    研究期間: 2024年

  • 研究テーマ:バーチャルリアリティ

    研究キーワード:バーチャルリアリティ

    研究期間: 2024年

論文

  • Design of Suction-Type Tactile Presentation Mechanism to Be Embedded in HMD 査読 国際誌

    Kameoka, Takayuki and Kajimoto, Hiroyuki

    Frontiers in Virtual Reality   3   894873 - 894873   2022年   eISSN:2673-4192

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Frontiers Media SA  

    DOI: 10.3389/frvir.2022.894873

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  • ExtEdge: Haptic Augmentation of Visual Experiences of a Smartphone by Electro-Tactile Sensation Through the Edges 査読 国際誌

    2023年10月   ISBN:9798400702815

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    DOI: 10.1145/3607822.3614543

    Scopus

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  • LivEdge: Haptic Live Stream Interaction on a Smartphone by Electro-Tactile Sensation Through the Edges 査読 国際誌

    2023年7月   ISBN:9798400701542

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    DOI: 10.1145/3588037.3595386

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  • ストループ課題に基づいたタッピングによる硬さ知覚における視触覚間の干渉効果の評価 査読

    石川 遼太郎, 亀岡 嵩幸, 蜂須 拓

    日本バーチャルリアリティ学会論文誌   28 ( 4 )   283 - 290   2023年   ISSN:1344-011X eISSN:2423-9593

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会  

    DOI: 10.18974/tvrsj.28.4_283

    CiNii Research

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  • Effects of Mirrors on User Behavior in Social Virtual Reality Environments

    Takayuki Kameoka, Seitaro Kaneko

    Proceedings - 2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops, VRW 2022   752 - 753   2022年   ISBN:9781665484022

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    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    The authors have observed that users gather in front of mirrors on VRSNS such as VRChat. Based on these observations, we hypothesized that mirrors attracted users and conducted an experiment in a controlled environment. The participants were requested to converse in pairs in a VR space with mirrors and posters, and their behavior was recorded. Results showed that, although a certain number of users gathered in front of the mirror, it did not significantly increase their chance of staying. Conversely, we received comments such as 'I feel relaxed when I go in front of the mirror'.

    DOI: 10.1109/VRW55335.2022.00227

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  • Effects of Mirrors on User Behavior in Social Virtual Reality Environments 査読 国際誌

    Kameoka, Takayuki and Kaneko, Seitaro

    2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops (VRW)   752 - 753   2022年

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

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